Almere

Almere

Amsterdam

Amsterdam

Barendrecht

Barendrecht

Barneveld

Barneveld

Beuningen

Beuningen

Den Haag

Den Haag

Deventer

Deventer

Dronten

Dronten

Genemuiden

Genemuiden

Gouda

Gouda

Harderwijk

Harderwijk

Hoogeveen

Hoogeveen

Kaatsheuvel

Kaatsheuvel

Maassluis

Maassluis

Mijdrecht

Mijdrecht

Roosendaal

Roosendaal

Sittard-Geleen

Sittard-Geleen

Son en Breugel

Son en Breugel

Uden

Uden

Varsseveld

Varsseveld

Vianen

Vianen

Zevenaar

Zevenaar

Zwolle

Zwolle

Franchiser worden?

We groeien hard bij Sani4All en dit willen we blijven doen. Misschien wel met jou! Wil jij onderdeel uitmaken van de meest succesvolle sanitair franchiseformule van dit moment? Lees meer over onze formule en sluit je bij ons aan.

Sani4All talk met Bas ten Have

Bas ten Have: "Starten met helemaal niets en dan groeien naar 2 winkels met een fantastisch team, dat is echt een kick!"

Iedere maand spreken we één van onze franchiseondernemers en praten we over ondernemen, over de altijd zo interessante badkamerbranche en vragen we hoe dit wordt ervaren. We hebben dit keer Bas ten Have gesproken. Hij is sinds 2017 franchiser bij Sani4All in Vianen en is inmiddels ook mede-eigenaar van Sani4All Beuningen.

We starten altijd met de vraag: Wie ben je en waar kom je vandaan:
Ik ben Bas ten Have, 30 jaar oud en kom uit Doetinchem. Mede door het succes van Sani4All Vianen heb ik, samen met mijn gezin, besloten te verhuizen. Tegenwoordig zijn we woonachtig in de omgeving van Utrecht.

Welk beroep wilde je uitoefenen toen je vroeger nog een kind was?
Ik kan mij niet goed herinneren wat ik destijds wilde worden. Ik wist wel vrij snel dat ik zelfstandig ondernemer wilde worden.

Welk werk deed jij voordat je badkamers ging verkopen?
Ik ben altijd werkzaam geweest in de kledingbranche. Er zijn veel raakvlakken met kledingwinkels en badkamerwinkels. Je bent natuurlijk continue bezig met je eigen winkel en de inrichting ervan, beide branches zijn mode onderhevig. En het belangrijkste is natuurlijk dat je iedere dag bezig bent met de consument. Dit is waar je het uiteindelijk voor doet, het onvoorwaardelijk helpen van de klant.

Wanneer besloot je badkamers te gaan verkopen en kan je ons meenemen in die tijd?
Als parttimer ben ik gestart bij Sani4All Zevenaar. Op mijn eerste dag mocht ik beginnen met het bezorgen van sanitair en tegels, dit op mijn nette schoenen… Ik kwam er al heel snel achter dat dit echt een leuke branche is om in te werken en ging meteen aan de slag als verkoper. Na een week had ik al 3 badkamers verkocht! Sani4All Zevenaar was ontzettend hard aan het groeien. Als een bedrijf in een positieve flow zit is dit altijd sowieso goed voor de werksfeer. Naast het harde werken was het daar ook altijd gezellig, dit brachten wij ook over op de klant. Ik kwam er toen al vrij snel achter dat ik ook graag een eigen Sani4All wilde!

"Binnen een jaar leverde we al meerdere badkamers per dag, dat is iets wat je niet van te voren durft te dromen!"

Daarna begon jij je eigen winkel, hoe ging dat precies en wat waren de dingen waar je toen tegenaan liep?
Na een periode in Zevenaar te hebben gewerkt werd mij gevraagd om ook als franchiser aan de slag te gaan. Ik had al snel gemerkt dat je bij Lamco en Jos (de franchisegevers red.) altijd kan doorgroeien, in dit geval franchiser worden. Deze kans pakte ik met beide handen aan. Uiteraard is het ook een mooi compliment dat men in je gelooft.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een eigen locatie. Dit was wel een moeilijke periode, het vinden van een pand was lastig in die tijd. Uiteindelijk is het de locatie in Vianen geworden. Een prachtige zichtlocatie in het midden van Nederland en een pand van ruim 1000m2. Direct één van de grootste badkamershowrooms in de regio! Het opbouwen van de showroom heeft wel veel tijd en energie gekost maar heeft uiteindelijk geen 'windeieren' gelegd. Gelukkig heb ik ook veel hulp van vrienden en familie gekregen. Samen met mijn vader reden wij elke dag, 8 weken lang, naar Vianen om de showroom te bouwen. Dit is achteraf wel iets moois. Mijn vriendin heeft mij enorm ontzorgd en gesteund, daardoor kon ik mijn volledig focussen op de opstart van het bedrijf.

Sani4All Vianen is inmiddels een uitstekend lopende winkel met zes enorm leuke collega’s. Door o.a. het succes van Sani4All Vianen, heb ik afgelopen maart samen met Mart Brinkhuis een tweede winkel kunnen starten in Beuningen. Deze winkel liep eigenlijk vanaf dag één al goed!

Wat zou je anders gedaan hebben?
Ik merk dat ik nu nog steeds veel aan het verbouwen ben in Vianen. Los van dat ik het erg leuk vind om trends en nieuwe dingen te laten zien, is het ook wel prettig als alles in één keer perfect staat. Dit hebben we in Beuningen wel kunnen realiseren.

Waarom wilde je graag ondernemer worden en wat betekent ondernemen voor jou?
Een onderneming opbouwen is erg mooi, zeker als je groeit. Starten met echt helemaal niets en groeien naar goedlopende bedrijven met meerdere medewerkers, is iets waar je naar toe werkt. Ik sta er zelf niet vaak bij stil, maar dat is natuurlijk wel iets moois om te bereiken. Vooral als dit in een redelijke korte tijd lukt. Je wordt vaak weer even wakker geschud als mensen in je omgeving aangeven hoe goed het gaat, dan ben je toch wel trots. Wel blijf ik altijd met beide benen op de grond staan. Zo ben ik opgevoed, een stukje Achterhoekse mentaliteit denk ik, haha.

Ondernemen betekent voor mij: werken met een team die het werk ook echt leuk vind, samen nieuwe ideeën bedenken, strategieën uitzetten om de winkels te laten onderscheiden van de concurrentie en natuurlijk de beste willen zijn. Dit laatste is een goeie drijfveer, maar ook een valkuil. Loslaten blijft als ondernemer een uitdaging.

Wat is volgens jou de meerwaarde van een franchiseformule?
Voor mij zijn dit de drie belangrijkste punten:

  • Er zeker van zijn dat er iedere dag klanten in de winkel komen;
  • Scherper kunnen inkopen;
  • Het sparren met je mede franchisers.

Ik ben van mening dat je niet meer zonder franchiseorganisatie kan in de badkamerbranche. Het grote verschil met vroeger zit hem voornamelijk in de online marketing, dus de online vindbaarheid. Als éénpitter kan je hier niet meer in mee en dan wordt je niet gevonden. Sani4All heeft de online marketing zo goed staan dat ik altijd meer dan voldoende klantafspraken krijg. Deze klanten komen allemaal via onze website. En doordat ik er zeker van kan zijn dat er genoeg klanten komen kan ik mij focussen op de klanten die binnen komen.

Wat maakt jouw winkel nou zo leuk of anders dan andere winkels?
Het stoort mij als in een winkel geen sfeer aanwezig is, het er smoezelig is en als er simpelweg niet over nagedacht is. Een winkel moet leven, je moet trends en verschillende opties kunnen laten zien. De aankleding van de winkel moet goed zijn en het personeel en jij moeten hetzelfde over de winkel denken. Alleen dan kan je als winkel de beleving overdragen naar een klant. Het totale plaatje moet kloppen en passen bij de formule.

Ik denk dat we met Sani4All Vianen en Sani4All Beuningen heel goed op weg zijn. Dagelijks zijn we bezig met wat er beter kan en hoe we dat moeten aanpakken. We willen ook echt die droombadkamer aan de klant laten zien, maar wel op een betaalbare manier.

De formule onderscheidt zich door het klantencontact, het assortiment, de aankleding van de winkel, ruim opgezette winkels, het aanbieden van een installateur, scherpe prijzen en kennis!

Kom eens langs!

Sani4All Vianen en Beuningen hebben een ruime showroom waar je een uitgebreid assortiment aan badkamers en toebehoren vind. Onze showrooms zijn er om je te inspireren en te helpen om keuzes te maken. We willen dat iedereen zijn betaalbare droombadkamer kan uitzoeken.